hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان جنوبی| روزبازارهای بیرجند اسیر مشکلات

خراسان جنوبی| روزبازارهای بیرجند اسیر مشکلات

شهروندان بیرجندی از وجود برخی مشکلات در چهارشنبه‌بازار بهشتی و بازارهای کوچک حاشیه خیابان‌ها رنج می‌برند این در حالی است که مسئولان برای رسیدگی در انتظار شکایت رسمی شهروندان هستند.

اگرچه متولیان در شهرستان بیرجند با داشتن هشت روز بازار و دو بازار هفتگی گام‌های ارزنده‌ای در دسترسی آسان شهروندان به کالاها برداشته‌اند اما گزارش‌های میدانی از گلایه‌مندی‌هایی حکایت می‌کند که سهم عمده‌ای از این نارضایتی‌ها متوجه چهارشنبه‌بازار بیرجند است. نحوه عرضه نامناسب، نبود پارکینگ و کمبود فضا ازجمله مواردی است که پای شهروندان را به دایره اعتراضات کشانده است‌. حضور برخی دست‌فروشان در حاشیه چهارشنبه‌بازار هم غبار نارضایتی‌ها را بر این مکان مهمان کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند. اگرچه انتقال چهارشنبه‌بازار به شمال شهر بیرجند از گام مسئولان ذی‌ربط برای تأمین رفاه مردم و دسترسی بهتر شهروندان به کالاهای اساسی بود اما با عدم استقبال مواجه شد. اکنون سرنوشت بازار ترمینال بیرجند در انتظار برگزاری کمیسیون و تصمیم‌گیری مسئولان است. این در حالی است که شاید تصمیم‌گیری قاطع متولیان می‌توانست پیش از بروز این نارضایتی‌ها، مشکلات احتمالی را رفع کند.

گلایه شهروندان از روز بازارها

یکی از شهروندان پیرامون وضعیت بازار روزهای بیرجند بیان کرد: برخورداری بازار روز از معیارهایی مانند نظافت، فضای کافی و پارکینگ مشوقی برای شهروندان بوده که کمتر موردتوجه متولیان قرارگرفته است. رضا طالبی ادامه داد: همچنین پاک بودن بازار از انواع زباله‌های حاصل از خریدوفروش اجناس نیازمند استقرار نیروهای خدماتی بوده تا بستر هر چه بیشتر دادوستد برای مردم مهیا شود. او با بیان اینکه بیشتر مایحتاج زندگی‌ام را از روز بازارهای غفاری و پاسداران خریداری می‌کنم، افزود: اگرچه قیمت برخی کالاها در چهارشنبه‌بازار مناسب‌تر است اما مشکلات موجود کیفیت محصولات را پایین می‌آورد. طالبی با اشاره به مشکلات پیش روی چهارشنبه‌بازار بیان کرد: کمبود پارکینگ و کمبود فضای موجود برای رفت‌وآمد در بازار بی‌رغبتی‌های زیادی را به وجود می‌آورد.

یکشنبه‌بازاری وجود ندارد

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به‌روز بازارهای بیرجند بیان کرد: در حال حاضر چهارشنبه‌بازار از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و افراد زیادی به این بازار می‌روند. سکینه غلامی با بیان اینکه وجود بسیاری از دست‌فروشان باعث شده تا قیمت برخی کالاها نسبت به بازار کمتر شود، افزود: کمبود فضای کافی برای رفت‌وآمد شهروندان، مشکلاتی را به وجود می‌آورد. او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرار بود چهارشنبه‌بازار به مکان دیگری منتقل شود؟ گفت: قرار بود چهارشنبه‌بازار از خیابان بهشتی به خیابان ترمینال بیرجند منتقل شود اما استقبالی از سوی مردم و کسبه نشد. غلامی ادامه داد: علاوه بر دور بودن مسیر، قرار گرفتن چهارشنبه‌بازار در کنار یکی از خیابان‌های مهم و پرتردد بیرجند خطرهای زیادی را باعث می‌شد. او بیان کرد: قرار بود بازار ترمینال به یکشنبه‌بازار تبدیل شود اما در حال حاضر یکشنبه‌بازاری وجود نداشته و مکان خالی است.

فعالیت ۸ روز بازار در بیرجند

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند از فعالیت هشت روز بازار در بیرجند خبر داد و افزود: همچنین بازار ابوذر ازجمله بازارهای فعال در شهر بوده که قرار است به خیابان اجتهاد مهرشهر منتقل شود. لطایفی با بیان اینکه دو چهارشنبه‌بازار بهشتی و بازار بلوار مسافر در شهر فعال است، اظهار کرد: قرار نیست چهارشنبه‌بازار بهشتی جمع شود بلکه در کنار آن، بازار بلوار مسافر هم فعالیت دارد. او در پاسخ سؤالی مبنی بر تبدیل بازار بلوار مسافر به یکشنبه‌بازار بیان کرد: قرار است این مکان به یکشنبه‌بازار تبدیل شود اما در حال حاضر مجوز چهارشنبه‌بازار داریم. سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند ادامه داد: قرار است تبدیل این مکان به یکشنبه‌بازار در کمیسیون مربوطه مطرح می‌شود اما هنوز مطرح نشده که به نتیجه برسد. او با بیان اینکه در حال حاضر چهارشنبه‌بازار بلوار مسافر دایر است اما استقبالی فروشنده‌ها و برخی شهروندان صورت نگرفته است، گفت: چهارشنبه‌بازار بهشتی به دلیل قدمت قدیمی در بین مردم و کسبه شهرت و محبوبیت بیشتری دارد. لطایفی اظهار کرد: هدف شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه تسهیل کار شهروندان بوده بنابراین فعالیت دو بازار هفتگی ازجمله خواسته‌های مردمی است. او با اشاره به مسائل موجود پیش روی چهارشنبه‌بازار بهشتی بیان کرد: شهروندان نسبت به امکانات بهتر، پارکینگ و فضای بازتر این بازار درخواست‌هایی دارند که امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده رفع شود. لطایفی با بیان اینکه مرکز بهداشت بر وضعیت بهداشتی چهارشنبه‌بازار نظارت می‌کند، گفت: سلامت شهروندان از اولویت‌های اول اقدامات شهرداری بوده بنابراین با هرگونه مسائل غیربهداشتی به‌طور جد برخورد می‌شود. سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند بیان کرد: شهروندان می‌توانند گلایه‌هایشان را از طریق شماره ۳۲۲۰۴۵۲۷ به شهرداری اطلاع دهند.

شهرداری در انتظار شکایت‌های شهروندان

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری هم با اشاره به فعالیت میوه‌فروشان در حاشیه پل فرزان بیرجند بیان کرد: با توجه به شخصی بودن ملک، شهرداری اخطارهایی را به صاحب‌ملک داده است. میرزایی ادامه داد: افراد شاکی به تبصره ۲۰ ماده ۵۵ شکایت کنند تا برخورد شود چراکه به دلیل شخصی بودن ملک، حق ورود به محدوده را نداریم. او با بیان اینکه مشکلات موجود در این مکان را می‌پذیریم اما قانون‌گذار دست ما را بسته است، تأکید کرد: شهروندان در صورت نارضایتی گلایه شأن را با تبصره ۲۰ مطرح کنند تا به‌عنوان مزاحمت و مسائل بهداشتی در کمیسیون مطرح شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد